torsdag 11 juni 2009

Tomas Ledin hjärta Volvo


Blev något häpen att höra, först av allt att Tomas Ledin fortfarande förpestar ljudvågorna med sin musik och för det andra att han bjudit med Volvo och Saab på turné. Tydligen ska Volvo och Saab "helt utan ersättning" följa med på Ledins turné "Ut på vägarna igen".

Herr Ledin säger:
Jag är stolt över Sverige, den uppenbara kreativiteten och framåtandan som finns i vårt lilla land, här långt upp i norr – och inte minst våra svenska bilmärken. Jag ville samtidigt göra en liten insats när det blåser motvind och känns allmänt motigt. I grunden handlar det om Volvo och Saab, de som jobbar med att bygga dessa unika bilar, bolagens underleverantörer och återförsäljare – men lika mycket om svenska varumärken, teknikkunnande, design och marknadsföring.


Jag må vara cynisk men jag tycker detta luktar fisk. Om man nu av totalt välgörande anledning (inte ens en liten gratisbil?) vill befrämja svenska företag så kan jag tänka på mängder av bättre företag som dels faktiskt är svenskägda och inte stora döende avgasmastodonter.

Inga kommentarer: