torsdag 18 november 2010

Stora klimatmailardagen

Klimatmötet i Mexico närmar sig allt mer och det är dags att få upp tempot på frågan på alla sätt som är möjliga. Medveten Konsumtion och Min Planet har tillsammans styrt upp den stora klimatmailardagen och den inträffar imorgon den 20 november. Tanken är att du ska registrera alla produkter du använder, frukostflingor, dator, lunchrestaurang osv, under dagen och sedan maila till företagan och fråga vad deras klimatmål är. Så här föreslår de att man skriver:
Hej!
Som kund till er är jag väldigt nyfiken på era klimatmål.  
Var kan jag läsa mer om dem? 
Vänliga hälsningar

Det visar att vi bryr oss och att vi är beredda att ändra våra konsumptionsvanor.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Maja sa...

Jättebra initiativ! Tyvärr läser jag detta för sent men det gör ju inget att jag slänger iväg några mail för det. Smidigt med färdig mall.

Marie sa...

Eller hur. Det här skulle man kunna göra varje dag för att skapa opinion.